Clarke Rebel 60 240v Condensatorbehuizing Is Gesmolten
(Manchester)

Ik heb een Clarke Rebel 60 240v met een 2.5 PK motor. De condensator is defect en de behuizing van de condensator is gesmolten, dus ik kan de nummers die erop staan niet lezen om een nieuwe te bestellen. Weet u wat de grootte van de condensator zou moeten zijn, dat wil zeggen de Uf, alle hulp zou op prijs worden gesteld?

Clark Rebel luchtcompressoren

_______________________________________

Weet de werkelijke waarde(n) niet, maar door: Doug in sdca.

Hun onderdeelnummer is FN009200026.

Ze zijn te bereiken op 020 8988 7400
of
e-mail

Ze zijn misschien bereid om u de waarde(n) ervan te geven, als hun prijs overdreven lijkt.

De handleidingen voor Clarke-compressoren vindt u hier.

____________________________________________

Rebel 60 Condensator
door: Mark

Dank u voor uw antwoord. Ik heb Clarke de afgelopen weken drie keer gemaild, maar geen reactie ontvangen.

Ik heb ze vandaag gebeld. De man met wie ik sprak, vroeg me de waarden van de condensator, want die stond niet op hun computer toen hij keek! Hij moest het op de oude manier opzoeken, dus hij antwoordde dat het 40 uf was. Het was met verzendkosten, die ik heb besteld en maandag zal aankomen.

Ik hoop alleen dat er verder niets mis is met de compressor, want de condensator is om de een of andere reden gesmolten en moet erg heet zijn geworden. De compressor is al 18 jaar bij mij. Ik heb er veel aan gedaan en het heeft me nooit in de steek gelaten.

____________________________________________

Run condensator
door Doug in sdca

Markering,

Het is mogelijk dat een motorwikkeling zodanig is beschadigd dat deze niet start of blijft draaien, maar als dat het geval is, kan dit nog steeds geen kwaad voor de nieuwe condensator. Het is een goed idee om de nieuwe condensator te testen voordat u deze installeert. Zo kunt u zien hoe de meter aangeeft.

Het is mogelijk dat de oude een interne kortsluiting had, wat leidde tot de kernsmelting.

Houd ons op de hoogte, alstublieft.

Rebel 60 Condensator nog steeds problemen!
door: Mark

Ik heb vandaag de nieuwe condensator van Clarke ontvangen. Ik heb hem op mijn compressor gemonteerd, maar de compressor draaide erg traag. De schakelaar van de overbelastingsschakelaar bleef trippen, dus ik reset hem verschillende keren totdat de compressor begon te draaien.

Het begon elke keer dat ik het zonder problemen in- en uitschakelde.

Ik liet het een paar uur staan en probeerde het opnieuw en het was erg traag om opnieuw te starten, de schakelaar van de stroomonderbreker uit te schakelen, eenmaal gestart en warm start en loopt het zonder problemen, alleen als het koud is, wordt het een probleem.

Zou een grotere condensator helpen bij het starten vanuit koude of is het probleem met de stator/wikkelingen.

Ik heb alles geprobeerd en heb geen ideeën meer. Om het even welke hulp zou zeer gewaardeerd worden.

Clarke Rebel-condensator
door: Bill

Mark, ik ga mijn 0,02 cent in deze discussie steken.

Als de compressor goed startte en de condensator geen probleem had voordat hij uiteindelijk de geest gaf, en het vervangen van de condensator door een condensator met een vergelijkbare farad-classificatie en spanning het probleem niet oplost, dan moet het vrijwel de motor zelf zijn die defect is of de pomp zorgt voor voldoende belasting op de motoras waardoor de motor bij het starten te veel ampère trekt en zowel zichzelf als de dop frituurt.

Het vervangen van de dop is een logische stap bij het diagnosticeren en oplossen van dit compressorprobleem.

U kunt controleren of de pomp niet bindend is voordat u begint met het afbreken en opnieuw opbouwen van de motor. Zorg er ook voor dat de tankterugslagklep niet gedeeltelijk is gesloten om te voorkomen dat er lucht in de tank komt. Dit vertraagt de pomp en de motor en veroorzaakt terugbelasting.

Het is onwaarschijnlijk dat er problemen zijn met het laden van de pomp of een probleem met de keerklep. Je geeft aan dat de compressor makkelijk werkt als hij eenmaal is opgewarmd.

Nog iets: wat was de omgevingstemperatuur van de compressor toen hij voor het eerst werd gestart? Kan de extra belasting te maken hebben met koud weer?

Clarke Rebel 60 240v
van Mark

Bill, bedankt voor je input. De pomp draait vrij wanneer deze handmatig wordt gedraaid.

Ik heb de motor uit de tank gehaald om er zeker van te zijn dat er geen belasting op stond. De compressor stond op een warme plaats, maar dit maakte geen verschil omdat de compressor moeilijk start als het koud is.

Als de motor start, kan ik hem uitzetten en weer aanzetten. Het begint dan zonder problemen te werken. Nadat hij een tijdje heeft gestaan, start de motor langzaam en slaat af.

Ik dacht dat als ik er een iets grotere condensator op zou zetten, 45uf in plaats van 40uf, het misschien zou helpen bij het slechte starten. Ik weet dat ik niet in waarde zou moeten stijgen, maar aangezien de compressor oud is en veel werk heeft verzet, kan hij een beetje moe worden en de extra boost kan helpen

Olie?

Is er een kans dat de olie te stroperig was?

Pet
door: Doug in sdca.

Kan het niet opmaken uit de tekening, maar kijk of er een schakelcontact is aan beide uiteinden van de motor (misschien in de buurt van waar de dop aansluit). Het kan zijn dat het contact geen contact maakt nadat het zit. Het heeft misschien alleen wat schoonmaak nodig.

Clarke Rebel 60
door Mark

Doug/Bill, bedankt voor je hulp. Ik heb de motor uit elkaar gehaald en rechtstreeks op de wikkelingen aangesloten. Alle buitenste afdekkingen van de kabels die de motor in gaan, zijn gesmolten en zitten vast aan de wikkelingen. Er is echter geen kortsluiting op de draden zelf.

Via de wikkelingen zijn er vier wikkeldraden met de kap verbonden. Ik geloof dat een of meer van hen hebben gefaald. De motor krijgt niet de maximale boost van de condensator, maar zodra deze warm is, geven de draden voldoende boost om de motor te starten.

Stator
door: Doug in SDCA.

Als ze niet te duur zijn, kun je overwegen een nieuwe te kopen.

Clarke Rebel 60
door Mark

Doug, om een nieuwe stator te krijgen of degene die ik heb laten terugspoelen is te duur. Ik ga een nieuwe compressor kopen

Nieuwe reactie? Nieuwe vraag? Voeg het hier samen met foto’s toe om anderen te helpen u te helpen met uw compressor- en apparatuurprobleem!